Najczęstsze pytania o sprzęt poleasingowy

2022-05-05
Najczęstsze pytania o sprzęt poleasingowy

Planujesz zakup dobrego komputera lub wymianę swojego smartfona, ale masz ograniczony budżet? Słyszałeś o możliwości kupna sprzętu poleasingowego, ale nie wiesz czy to bezpieczne? Ten artykuł rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości i pozwoli cieszyć się wymarzonym urządzeniem za rozsądną cenę.

 

Skąd pochodzi sprzęt poleasingowy?

Z pewnością przychodzi taki moment, w którym nasz komputer lub smartfon nadają się do wymiany. Nie zostają wydawane aktualizacje oprogramowania, najnowsza gra komputerowa wymaga mocniejszych podzespołów, albo stłukliśmy szybę w ekranie smartfona. Zdarza się jednak, że zakup nowego urządzenia może solidnie uszczuplić nasz budżet. Szukamy wtedy tańszych alternatyw z tzw. ,,drugiej ręki’’. Najlepszą z możliwości kupna urządzenia na rynku wtórnym, jest zakup sprzętu poleasingowego.

Sprzęt poleasingowy pochodzi z legalnych i zweryfikowanych źródeł. Są nimi zazwyczaj firmy, które finansowały zakup sprzętu w formie leasingu. Jest to bardzo dobry sposób finansowania zakupów dla firm, zawierany w formie umowy na okres 24 lub 36 miesięcy. Jednym z głównych warunków, które stawiane są leasingobiorcy to dbałość o sprzęt i należyte jego użytkowanie. Nieprzestrzeganie tego zapisu często kończy się dotkliwą karą umowną. Leasingodawca, po zakończeniu umowy, decyduje się na odsprzedaż produktów w AMSO, abyśmy mogli przygotować laptopy, smartfony lub monitory do dalszej pracy dla naszych Klientów. Ten proces poprzedzony jest dokładną weryfikacją urządzeń przez leasingodawcę, aby odseparować wadliwy sprzęt. Współpraca z wiarygodnymi partnerami zawsze przekłada się na dostarczanie towaru w bardzo dobrej jakości, a w końcowej fazie na zadowolenie Klienta.

 

Czy używany sprzęt oznacza niesprawny?

Sprzęty poleasingowe, którymi dysponuje AMSO są w co najmniej dobrym stanie technicznym, o którym informuje przydzielona klasa. O klasyfikacji urządzeń poleasingowych więcej informacji zamieściliśmy w kolejnym akapicie. Produkt poleasingowy nie oznacza wyeksploatowany lub przestarzały. Jest to idealne rozwiązanie dla osób i firm, które szukają wydajnych urządzeń za rozsądną cenę. Pozwoli nam to zaoszczędzić środki finansowe, często przy utrzymaniu wysokiej jakości. Wszystko dzięki drobiazgowym procedurom, które poprzedzają ponowne udostępnienie produktów do sprzedaży. Nie musisz się także obawiać złośliwego oprogramowania. Dla uwiarygodnienia tej tezy warto zaznaczyć, że ze względu na regulacje prawne taka sytuacja nie może się zdarzyć. Przed udostępnieniem laptopów, komputerów i smartfonów do sprzedaży konieczne jest przeprowadzenie procedury niszczenia danych. Najczęstszą i najskuteczniejszą metodą jest programowe nadpisywanie danych, dzięki któremu niemożliwym staje się odczytanie pierwotnie zapisanych plików i informacji.

 

W jaki sposób przegląda się sprzęt poleasingowy?

Po zakończeniu procesu odkupu sprzętu poleasingowego, każde urządzenie jest dokładnie weryfikowane przez wyspecjalizowaną kadrę serwisantów. Zanim produkt trafi do sprzedaży w sklepach stacjonarnych i internetowym, przeprowadzamy pełnozakresowy audyt urządzenia. Nasze oprogramowanie analizuje każdy element laptopa, smartfona oraz monitora pod kątem usterek. Każdy wychwycony błąd jest od razu usuwany. W przypadku takich podzespołów jak dysk twardy lub pamięć RAM, wymieniamy jest cały element. Niejednokrotnie, o ile pozwala na to płyta główna, wymienione podzespoły są bardziej pojemne. Smartfony także przechodzą bardzo szczegółowy proces weryfikacji. Analizujemy m.in.: kondycję baterii, głośniki, mikrofony oraz ekrany dotykowe i wyświetlacze. Przed wystawieniem towaru na sprzedaż wprowadzamy ostatnie poprawki wizualne oraz pozbywamy się zabrudzeń. Na tym etapie dokonujemy także klasyfikacji urządzeń. Przypisujemy im 3 rodzaje klasy jakościowej:

  • Sprzęt poleasingowy Klasa A – urządzenie jest w 100% sprawne technicznie, bez śladów użytkowania

  • Sprzęt poleasingowy Klasa A- - urządzenie jest w 100% sprawne technicznie, z widocznymi delikatnymi śladami użytkowania

  • Sprzęt poleasingowy Klasa B – urządzenie jest w 100% sprawne technicznie, z widocznymi śladami użytkowania i drobnymi wadami, które nie naruszają technicznej części urządzenia

 

Czy jest gwarancja na zakupiony sprzęt poleasingowy?

W sklepach AMSO do każdego zakupu sprzętu poleasingowego udzielana jest gwarancja. W zależności od rodzaju produktu, okres jej trwania ustala się na 3 do 12 miesięcy. W przypadku zakupu nowych urządzeń - 24 miesiące.  Warto nadmienić, że gwarancja dotyczy także napraw urządzeń wykonywanych w naszym centrum serwisowym w ramach dodatkowej usługi. Dodatkowo wprowadzona została usługa AMSO24. Jest to program rozszerzenia gwarancji, gdzie sprzęt naprawiany jest w 24 godziny. W ramach tej usługi działa system ,,door-to-door’’, czyli odbieramy i dostarczamy urządzenie w to samo miejsce.

 

Czy warto zdecydować się na zakup sprzętu poleasingowego?

Jak najbardziej tak. Jest to świetny sposób, żeby nabyć urządzenia za dużo niższą cenę, bez większych śladów użytkowania i z gwarancją 100% sprawności technicznej. Trzeba także zwrócić uwagę na fakt, iż przyczyniamy się do zminimalizowania ilości elektroodpadów, poprzez przywracanie sprzętom drugiego życia. Dokonujemy w ten sposób bardzo świadomego i ekologicznego zakupu. 

Pokaż więcej wpisów z Maj 2022

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel